esmaspäev, 13. juuli 2009

Tuulelohelend ja kõrvarõnga kättemaks

Lapsepõlvest mäletan, kuidas vennal oli rohu roheline kilest tuulelohe, mis tuule käes väga kergesti lendles, ent kehvasti juhitav oli, sest rippus ühe niidi otsas. Vend lennutas seda heinamaa kohal ja mulle meeldis vaadata, sest ise lennutamiseks olin ma veel liiga väike. Mis sellest tuulelohest sai, ei tea, aga ilmselt läks katki, sest pole seda enam aastaid näinud.

Jaanipäevapaiku mainisid sõbrad tuulelohe lennutamist. Enda oma olid nad mandrile maha jätnud ja siinkandis poest kiiruga aseainet me leida ei suutnud. Seevastu teiste sõpradega sattusin vahetult peale Jaanipäeva grillima ning õhtu päädis Pirita rannas tuulelohe lennutamisega. Sealt algas ka minu pisik.

Ostnud Jyskist omale lohe, asusime hilisel õhtutunnil seda lennutama. Väljas oli tuuline ja hämar, ent piisavalt valge nägemaks tuulelohet taevakaare all. Päeval oli sadanud, niiske rohi kõditas pahkluid ja taevas oli mõnusalt pilves. Esimesed lohekatsetused olid mannetud. Veidi harjutamist ja lohe suutis õhus lennelda isegi mõned hetked. Õhtu lõpuks olid esimesed põhitõed selged.

Umbes 11 paiku avastasin, et mu üks kõrvarõngas on kõrvast ära kukkunud. Tagune oli lesta küljes kenasti alles, aga kõrvarõngast polnud mitte kuskil. Püüdsime muru seest otsida, aga selleks oli liiga pime. Taskulambiga muru valgustades, lootuses leida helkivat eset, ei kandnud vilja, sest just oli tibutama hakanud ning vihmapiisad helkisid muruvahel kõikjalt vastu. Otsingud ei kandnud ka vilja järgmisel päeval.

Selle ehetekomplektiga on üldse kummalised lood olnud. Kord suutsin ma kogu komplekti (koos kaelaehtega) niimoodi ära panna, et ei leidnud seda kuude kaupa. Vähemalt korra kui mitte rohkem, on mulle tundunud, et kõrvarõngas hakkab ära tulema kõrvast. Seekord pidi siis nii minema. Ilmselt on aeg see komplekt kappi seisma panna ja leida midagi uut. Ju on nende ehete aeg otsakorral. Võibolla oli see kõrvarõnga kättemaks, et olin just paar päeva enne seda käinud mööda ehtepoode lootuses leida uued kuldsed lestakaunistused. Ei ole uusi ega nüüd siis ka enam vanu kõrvarõngaid. Tuleb uued leida, aga kahju on sellest hõbedasest roosa pikliku ja rohelise ümmarguse kiviga kõrvakaunistusest ikka.

Kommentaare ei ole: