laupäev, 21. veebruar 2015

Hääletatud!

Sel aastal ei ole ma jälginud Eesti laulu konkurssi kuigivõrd. No ei ole sellele peale sattunud ja pole olnud ka mahti huvi tunda, mis laulud üldse omavahel võistlevad. Seda põnevam oli oodata lõppvooru.

Olen mitu korda raadiost kuulnud lugu Goodbye to Yesterday ning mõelnud, et see on mõne välismaa artisti uus lugu. Kõlab päris hästi ja kõrv jääb kuulatama. Esimesed umbes viis teadvustatud kuulamiskorda ei pööranud ma laulu sõnadele peale refrääni erilist tähelepanu, alles siis hakkasin päriselt sõnu kuulama. Minu ülatus oli suur, kui kogenud raadiodiskor muuseas ühel päeval läbi eetri teavitas, et tegemist on Eesti oma esitajate looga.

Istusime R-ga maha ja vaatasime kahekesi Eesti laulu lõppvooru, nagu naised muiste. Igati mõnus õhtupoolik, pehme ja mugav diivan ning suupärane toidupoolis seltsiks. Läbi teleekraani sai laval nähtud kõiksuguseid erinevaid artiste. Mõne kohapealt oli arvamust kui palju ja mõne kohta kohe ei osanud mitte midagi arvata.

Kuni lavale tulid vennad Viinalassid. Ma ei olnud neist mitte midagi varem kuulnud ja minu teadvusse sattusid nad nüüd esimest korda. Milline geneetiline pagas! Kui vennad juba nii head välja nägid, siis milline veel on nende ülejäänud pere? Facebook rahuldas õnneks selle uudishimu kärmelt. Esitaja Daniel Levi käitus kollektiivselt nagu tõeline staar. Staar selle sõna heas mõttes. Istusin diivanil ja vaatasin suu ammuli - see on Eesti bänd, päriselt? Vinge!

Oma hääle andsin ma vastavalt sellele, mis paitas kõrvu enam ja oli silma jäänud. Paslik aeg teha oma lõplikud valikud. Korraga on hääled mitmel pool olulised, nii Riigikogu (e-)valimistel kui võimalusel aidata hea laul Euroopasse. E-valimistel andsin oma panuse juba paar tundi varem. Õhtu hakul teatab mahe meeshääl telefonis tunnustavalt "Hääletatud!".

Lõpuks ometi ei kõla enam Eetsi muusika üheülbaliselt. Lõpuks ometi kõlab Eesti muusika raadiost selliselt, et enam ei tee kohe vahet, kas on välismaa esitaja või kodumaine. Muusikakauge inimesena tundub mulle, et meie muusika on jõudnud päriselt läände. Meil on ägedaid tegelasi ja häid kõrvu paitavaid palasid. Tegijate tubli ja pikaajaline töö on viinud eesmärgini. Ei taha viriseda ja vinguda, tahan olla uhke tublide Eesti poppmuusikute üle!

Kommentaare ei ole: