pühapäev, 4. jaanuar 2015

Kanged kleepekad

Reedene torm oli kohal veel tänagi. Eile õhtused ja täna esimene praam Hiiumaalt mandrile ei väljunud. Meil oli pilet järjekorras teisele praamile. Meri loksutas omajagu ning silmapiir kõikus laeva aknast ühest äärmusest teise. Hea, et Hiiumaa vaheline jupp meresõitu kestab vaid tund-viisteist.

Rohelise murukamaraga saarelt sattusime ühtäkki üle mere lumisele mandrile. Väike vahemaa. Suur vahe maal.

Eelmisel aastal valminud vein vajas pudeldamist. Esimest punsut ümber villides avastasin, et teise jaoks pole piisavalt pudeleid varutud, kuigi enda arust olen korralikult aastajagu pudeleid kogunud. Nüüd on siit-sealt viimased pudelid koos ja aeg pudeldada ka viimane punsu.

Olgugi, et ma olen aastaid juba kasutatud pudelitelt silte maha kraapinud, lähevad tootjad aasta-aastalt paremaks (või on minu kasutusse sattunud üha kvaliteetsemad veinid), igal juhul on üha keerulisem pudelitelt silte maha hõõruda. Olen selleks kasutanud kõikvõimalikke tehnikaid, millele olen osanud tulla. Olen nii küüntega kraapinud, ööpäevade ja nädalate kaupa leotanud, kuumutanud ja traatharjaga hõõrunud, piserdanud liimieemaldajat kui kasuanud kõikvõimalikke teravaid kätte juhtuvaid asju alustades noast ja kääridest ning lõpetades pahtlilabidaga. A soovitas mulle nädalapäevad tagasi, et pudelid võiks ju nõudepesumasinasse panna - purkide sildid lahkuvad masinas üpris kärmelt vabatahtlikult. Mõeldud-tehtud.

Peale kaks korda 2,5 h pesuprogrammi ja vahepealset küünetööd, näevad mitmed pudelid üpris samasugused välja nagu masinasse pannes. Mõnel on üksnes tekst heledamaks kulunud. Niipalju siis sellest. Tundub, et järgmine aasta tuleb hakata siltideta veinipudeleid kuskilt eraldi soetama. Õnneks on sinna veel veidi vähem kui aasta aega.

Kangekaelsed pudelid veel kangema liimiga siltidega.


2 kommentaari:

Unknown ütles ...

Proovi bensiiniga! Töötab! Aga jube hais :)

P ütles ...

Vot bensiini ei ole veel proovinud. Aitäh soovituse eest, tuleb järgi katsetada!