esmaspäev, 5. veebruar 2024

Lennureisi ettevalmistus beebiga

Mul on pikka aega olnud soov minna beebiga reisile talvisel ajal kuhugi soojemasse kohta nõksa pikemaks ja nüüd on see võimalus olemas. Igal aastal kuskil veebruaris-märtsis tunnen sellist reisile mineku sügelust - talv on juba piisavalt pikalt kestnud, aga kevad ei ole veel siin ja kuigi õues on juba mõnusalt valge ning esimesed päiksekiired paistavad, siis tegelikult tahaks end korraks laadida, et siis täisrinnal kevadele rõõmsal meelel ja heal energial vastu minna.

Varasemalt reisi sihtkohti valides jätsin alati kuhugi mõttesse tagavaraks klassikalised perepuhkuse kohad, kuhu oleks hea lastega minna. Üks neist on Kanaari saared ja tasapisi hakkas mõttest plaan tekkima minna korraks päikese alla kuhugi, kus ei ole veel liiga palav, aga on juba mõnusalt soe. Ega neid sooju kohti varakevadel, mis meist mõistliku lennureisi kaugusel on, palju ju tegelikult pole. 

Olen kasutanud lennupiletite otsimiseks tavaliselt Skyscannerit ja Momondot, vahel vaadanud võimalikke trajektoore ka Google Flightsist, mis on seni leidnud üles sellised ühendused, mida teised süsteemid ei paku, aga hinnad pole olnud siiani kuidagi mõistlikud. Seekord Google Flights üllatas mind - leidsin lisaks heale trajektoorile ka mõistliku maksumusega piletid. Tallinnast lendab nüüd küll Air Baltic ka otse Kanaaridele, aga otselennu hind oli täpselt 3 korda kallim kui võtta piletid ümberistumisega.

Et see on meie esimene lennureis beebiga, siis olin piletite suhtes ka üsna valiv - eelistatud oleks ilmselt otselend või ühe ümberistumisega variant. Kindlasti tahtsin vältida väljalendu öisel ajal või öölendu esimeseks kogemuseks. Kahe lennu vahe ei tohiks olla nii lühike, et peaks jooksma, aga ka mitte nii pikk, et tuleks ööbimine vahele võtta. Ja odavlennufirmad või lennujaama vahetused ja eraldi piletid, millega peaks vahepeal pagasi välja võtma ja uuesti check ini tegema, ma välistasin juba eos. Lõpuks leidsin kõigile kriteeriumitele vastavad piletid läbi Swiss.com lehe ühe ümberistumisega Zürichis. 

Kui oleme mööda Eestimaad ringi sõitnud või Hiiumaal käinud, siis on alati auto beebiga seotud asju maast laeni täis ning iga kord imestan, kuidas ühe väikese lapsega ometi selline hulk asju kaasneb. Eriti, kui minna kuhugi veidi pikemaks ajaks. Lennureisil seda võimalust pole ning pagasi hulk on üsna piiratud. Eriti veel, kui tahame kahe lennu vahel Zürichis linnapeale minna, siis lisaks kärule ei tule kuidagi kõne alla ka kohvri kaasa vedamine ehk kõik käsipagasis vajalik peab ära mahtuma kahte seljakotti. Selles osas veel natuke kratsin kukalt, mida ja palju siis ikkagi käsipagasisse pakkida, et ka kaalu piiranguga lõhki ei läheks ja beebile vajalikud toidukogused rinnapiimaasendajat, piimasoojendaja jms kaasa saaksid. Kohapeal plaanin enamuse beebitoitu ikkagi kohalikest poodidest leida, aga umbes paari päeva jagu toitu peab ikkagi käsipagasisse kaasa pakkima. Oma elu lihtsustamiseks oleme algusest saadik beebi puhul kasutanud vedelal kujul rinnapiimaasendajat, mis küll lisab veidi kaalu, aga vähemalt ei pea jaurama mingite termoste ja potsikutega pulbritega.

Tallinna Lennujaama kodulehel on välja toodud head juhised lastega reisijatele. Lisaks on reeglina igal lennufirmal kodulehel sellekohane info olemas ja Edelweiss lehel lausa päris asjalik check-list mida väikelastega reisile kaasa võtta ja mida pakkida sellest käsipagasisse. Minu jaoks veidi üllatusena tuli see, et mitte kõik lennufirmad ei luba beebile eraldi käsipagasit võtta, aga samas olen kuulnud teistelt väikelastega reisivatelt vanematelt, et seni pole kellelgi probleeme beebi asjadega käsipagasis olnud, sest beebisid koheldakse ikkagi kuidagi teisiti ja nendega kaasnebki suurem kott asju. No eks näis, kui päriselt pakkima hakkame.

Natuke keeruline on oma mõtet ümber lülitada meie lumisest talvest sooja päikese alla ja välja mõelda milliseid asju lapsele on päriselt kaasa vaja võtta, millest võime puudust tunda ja mis on ilmselt ülemäärane. Beebi päikseprillid ostsin, päikesekreemi ja ujumisriided tuleb ka selgelt kotti visata, kuigi 8 kuune veel ise vees ringi ei uju. Tõenäoliselt on kärule ka mingit soojakotti vaja vahepeatuseks Zürichis ja kui ikka mõned õhtud äkki jahedamad on, kui beebi õues magab, kuid ilmselt piisab siin kevad-sügis variandist ja soojemat pole tarvis. 

Üldine beebi asjade reisiks kaasa pakkimise plaan on umbes selline käsipagasisse: 

  • kaks komplekti riideid beebile, endale tagavarakomplekt, kui ta peaks minu riided plekiliseks tegema; 
  • 2 päeva jagu väikseid pakke rinnapiimaasendajat, veevaba piimasoojendaja, 3-4 püree tuubi, silikoonkorgid tuubidele, et beebi end vähem täis plätserdaks, kaelasallid riiete säästmiseks, ühekordsed pudipõlled; 
  • kahe päeva jagu mähkmeid, mähkmekreem, mähkimisalus, niisked salvrätikud, mähkmete äraviskamiseks pisikesed kilekotid; 
  • spinner iminapaga mänguasjad lennukisse; 
  • täispuhutav kaelapadi ja beebi lennukimadrats; 
  • mingi offline arendav mäng tahvlisse igaks juhuks, kuigi me veel muidu beebile ekraani kätte ei anna; 
  • joogipudel kõrrega ja lutid;
  • Suurem musliinrätik. 
  • Kergkäru, õhem soojakott, vihmakate, transpordikott, kaasa ka sääsevõrk.

Soetasime omale ka reisiks kergkäru, mis oleks võimalikult kerge, mahuks käsipagasi mõõtudesse, et keegi seda check-in pagasisse panna ei tahaks ja mis käiks kokku ja lahti automaatselt ühe käega, kui teisega hoiad beebit kaenlas. Turul on valik väga lai ja eks igaüks leiab omale sobiliku. Meil jäi lõplik valik Leclerc MF peale ja kui see kulleriga koju saabus, oli mõnusalt elevust palju. Ootan juba, et saaks käru erinevatel pinnastel proovida.

Üldse, olen kogu sellest reisiootusest seekord kuidagi erakordselt elevil. Hea meelega oleksin hakanud asju pakkima juba kuu aega ette, aga vahepeal jõuab beebi neist ilmselt välja kasvada ja lisaks on neid igapäevaselt vaja. Suure tõenäosusega pakin kohvreid siiski paaniliselt viimasel õhtul ja magama saan lõpuks alles keset ööd, nagu tavaliselt. 



Kommentaare ei ole: