Olgugi, et sel aastal oleme juba omajagu reisinud ning sellega seoses teravamaid hetkigi kogenud, ei oska ma paigal püsida ja aeg on taas minna. Seekord Norra. Kui äiale oli sünnipäevakinki vaja, olime just lõpuks seinale saanud aastaid seisnud maakaardi külastatud riikidega ning sobivateks kuupäevadeks sattus kätte Oslo piletite pakkumine, ei olnud pikalt vaja otsustada. Tehtud, mõeldud. Pealegi, M ei ole varem Norras käinud ja nüüd saame seinakaardilt veel ühe riigi valgeks. Kuigi äi on Norras kuuendat korda, ämm samuti Norras varem käinud ja mina õppereisina Oslot külastanud, ei ole meist keegi käinud varem Norra lõunarannikul, mille nüüd ette võtsime.
Norwegiani otselennud Tallinnast Oslosse on väga mugavad. Kuigi Norwegian on klassikalises mõttes odavlennufirma, siis nende hoiakust ega teenindusest see kuidagi välja ei paista, kuigi nad ise seda rõhutavad. Ka lennukid on korralikud, uued ning mugavad. Esmase kogemuse põhjal lendaks teinekordki. Vähemasti Euroopa siselennul.
Selle aasta mai kuu on olnud üle aastakümnete ideaalse ilmaga. Kaunis päikesepaiste, soojad ilmad ning tõeline suvi on saabunud. Need samad ilma don jätkunud ka praegu ning Oslosse maandudes tervitas meid 29 soojakraadi. Esimese juuni kohta on see meie jaoks harjumatult soe. Nauditavalt suvine.
Võtsime lennujaamast oma ette broneeritud rendiauto ning sättisime end teispoole Oslot olevasse väikelinna Drobakisse teele. Lennujaamast pidi olema sinna ca tunnike sõitu, kokku mõnikümmend kilomeetrit. Selline hea esimene väike jalasirutuspaus.
Kui lennujaamast Oslo poole sõitsime, märkasime vastassuunas tohutut ummikut. Autod seisid kiirteel kümnete kilomeetrite kaupa. Hingasime kergendatult, et meie suunal liiklus sujus mugavalt. Ent mitte kauaks. Peatselt leidsime endki ummikus, mis pikendas meie kohale jõudmise aega ca 40 minutit. Norras on väga keskkonnateadlik suhtumine ja nii eelistatakse ka keskkonnasõbralikke sõidukeid. Maanteel on eraldi rida ühissõidukitele, taksodele ning elektriautodele. See rida liikus kenasti, samas kui teine rida lihtsalt seisis. Norras on esindatud vist kõik vähegi kallimad maailmas olemasolevad elektriauto margid ja mudelid. Tesla on tänavapildis tavaline. Ma ei ole nii palju nii erinevaid elektriautosid kusagil mujal kohanud ning siinne kontsentratsioon on niivõrd suur, et pigem on autod elektrilised kui tavalised. Ka meie renditud 2. seeria BMW on hübriid, nii et kulgeme samuti veidi keskkonnasäästlikumalt.
Drobak on pisike nunnu väikelinn mere kaldal, kuhu tehakse palju päevaseid väljasõite Oslost. Selline puust majakestega, purskkaevuga keskväljakul, jahisadamaga linnake, kust läheb eraldi praam veidi eemal olevale kindluse saarele. See kindlus on mänginud Norra ajaloos olulist rolli II maailmasõja ajal, mil 1940. aastal uputati just sealt tulnud laenguga Saksa sõjalaev, mis päästis Norra valitsuse pagendusest. Samal teemal on tehtud ka film The Kings Choice.
Üks minu viise stressi maandada on käia shoppamas. Eestis ma shopata lihtsalt ei oska ja nii naudin ma osturetki meie reisidel, kui mul on vähegi võimalus sattuda kuhugi outletipoodide keskusesse. Drobakist vaid mõneteist kilomeetri kaugusel asub Norwegian Outlet. Sarnastes kohtades oleme varem palju käinud, kuid mõlemad M-ga märkasime, et Norras on hinnad muust Euroopast ikkagi oluliselt kõrgemad. Vähemasti sain ostukeskuse külastusega oma ammu kogunenud vaateaknaostlemise himu rahuldatud, kuigi korralikult ostureisile tuleb minna ikkagi tulevikus.
Tee Norwegian Outletist Tonsbergi, kuhu olin broneerinud meie esimese ööbimise, viib praamiga üle mere, nagu läheks mandrilt Saaremaale. Sattusime sadamasse juhuslikult täpselt õigel minutil, kui autosid laeti praamile ning saime otse peale sõita. Norra tasuliste teede süsteem on väga mugav - autos on meil väike plastikust vidin peegli küljes, mis registreerib kõik teemaksud ja praamipiletid ning hiljem esitab rendifirma meile koondarve edasi.
Olime sattunud Tonsbergi ajal, mil siin toimub mingi suuremat sorti muusikafestival. Kuigi rahvast tundus seal palju olevat ning inimesed nautisid esinejaid, siis kuidagi see kontserdimöll ei seganud teisi, kes kaunist reede õhtut heas seltskonnas nautida soovisid. Kohalikud naudivad reede õhtut väljas väga, sest vaba lauda oli praktiliselt võimatu leida ning soe suveõhtu meelitas inimesi nii restoranidesse kui paatidesse seltskondlikku õhtut veetma.
Tonsbergi jõudsime täpselt õhtu hakul, mil päike hakkas vajuma mere ning eemal olevate mägede taha. Jalutasime mööda jahisadama promenaadi, taamal päikeseloojang, teispool promenaadi serva ääristamas rahvast täis mõnusa meluga terrassidega kohvikud, kaks suurt ankurdatud viikingilaeva helklemas loojuvas päikeses. Midagi romantilisemat oleks olnud keeruline tänasesse õhtusse soovida.
Norwegiani otselennud Tallinnast Oslosse on väga mugavad. Kuigi Norwegian on klassikalises mõttes odavlennufirma, siis nende hoiakust ega teenindusest see kuidagi välja ei paista, kuigi nad ise seda rõhutavad. Ka lennukid on korralikud, uued ning mugavad. Esmase kogemuse põhjal lendaks teinekordki. Vähemasti Euroopa siselennul.
Selle aasta mai kuu on olnud üle aastakümnete ideaalse ilmaga. Kaunis päikesepaiste, soojad ilmad ning tõeline suvi on saabunud. Need samad ilma don jätkunud ka praegu ning Oslosse maandudes tervitas meid 29 soojakraadi. Esimese juuni kohta on see meie jaoks harjumatult soe. Nauditavalt suvine.
Võtsime lennujaamast oma ette broneeritud rendiauto ning sättisime end teispoole Oslot olevasse väikelinna Drobakisse teele. Lennujaamast pidi olema sinna ca tunnike sõitu, kokku mõnikümmend kilomeetrit. Selline hea esimene väike jalasirutuspaus.
Kui lennujaamast Oslo poole sõitsime, märkasime vastassuunas tohutut ummikut. Autod seisid kiirteel kümnete kilomeetrite kaupa. Hingasime kergendatult, et meie suunal liiklus sujus mugavalt. Ent mitte kauaks. Peatselt leidsime endki ummikus, mis pikendas meie kohale jõudmise aega ca 40 minutit. Norras on väga keskkonnateadlik suhtumine ja nii eelistatakse ka keskkonnasõbralikke sõidukeid. Maanteel on eraldi rida ühissõidukitele, taksodele ning elektriautodele. See rida liikus kenasti, samas kui teine rida lihtsalt seisis. Norras on esindatud vist kõik vähegi kallimad maailmas olemasolevad elektriauto margid ja mudelid. Tesla on tänavapildis tavaline. Ma ei ole nii palju nii erinevaid elektriautosid kusagil mujal kohanud ning siinne kontsentratsioon on niivõrd suur, et pigem on autod elektrilised kui tavalised. Ka meie renditud 2. seeria BMW on hübriid, nii et kulgeme samuti veidi keskkonnasäästlikumalt.
Drobak on pisike nunnu väikelinn mere kaldal, kuhu tehakse palju päevaseid väljasõite Oslost. Selline puust majakestega, purskkaevuga keskväljakul, jahisadamaga linnake, kust läheb eraldi praam veidi eemal olevale kindluse saarele. See kindlus on mänginud Norra ajaloos olulist rolli II maailmasõja ajal, mil 1940. aastal uputati just sealt tulnud laenguga Saksa sõjalaev, mis päästis Norra valitsuse pagendusest. Samal teemal on tehtud ka film The Kings Choice.
Üks minu viise stressi maandada on käia shoppamas. Eestis ma shopata lihtsalt ei oska ja nii naudin ma osturetki meie reisidel, kui mul on vähegi võimalus sattuda kuhugi outletipoodide keskusesse. Drobakist vaid mõneteist kilomeetri kaugusel asub Norwegian Outlet. Sarnastes kohtades oleme varem palju käinud, kuid mõlemad M-ga märkasime, et Norras on hinnad muust Euroopast ikkagi oluliselt kõrgemad. Vähemasti sain ostukeskuse külastusega oma ammu kogunenud vaateaknaostlemise himu rahuldatud, kuigi korralikult ostureisile tuleb minna ikkagi tulevikus.
Tee Norwegian Outletist Tonsbergi, kuhu olin broneerinud meie esimese ööbimise, viib praamiga üle mere, nagu läheks mandrilt Saaremaale. Sattusime sadamasse juhuslikult täpselt õigel minutil, kui autosid laeti praamile ning saime otse peale sõita. Norra tasuliste teede süsteem on väga mugav - autos on meil väike plastikust vidin peegli küljes, mis registreerib kõik teemaksud ja praamipiletid ning hiljem esitab rendifirma meile koondarve edasi.
Olime sattunud Tonsbergi ajal, mil siin toimub mingi suuremat sorti muusikafestival. Kuigi rahvast tundus seal palju olevat ning inimesed nautisid esinejaid, siis kuidagi see kontserdimöll ei seganud teisi, kes kaunist reede õhtut heas seltskonnas nautida soovisid. Kohalikud naudivad reede õhtut väljas väga, sest vaba lauda oli praktiliselt võimatu leida ning soe suveõhtu meelitas inimesi nii restoranidesse kui paatidesse seltskondlikku õhtut veetma.
Tonsbergi jõudsime täpselt õhtu hakul, mil päike hakkas vajuma mere ning eemal olevate mägede taha. Jalutasime mööda jahisadama promenaadi, taamal päikeseloojang, teispool promenaadi serva ääristamas rahvast täis mõnusa meluga terrassidega kohvikud, kaks suurt ankurdatud viikingilaeva helklemas loojuvas päikeses. Midagi romantilisemat oleks olnud keeruline tänasesse õhtusse soovida.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar