Qatari
lennujaamas tervitas meid krõbe kõrbekuumus, kuigi termomeeter näitas vaid
mõned kraadid üle kahekümne. Kontrast Põhjamaa kliimaga oli lihtsalt
märgatavalt tugev.
Teadsin, et
meil on Dohas kahe lennu vahe veidi üle kahe tunni, nii et peaksime jõudma
kenasti oma Maldiivide lennule. Öine lend raputas pisut ning kaks
maandumiskatset pikendasid saabumisaega veel omajagu. Sarnaselt teistele
lõunamaa lennufirmadele, on ka Qatari väravasse mineku kellaaeg tund enne lennu
väljumist, erinevalt Põhjamaalikust poolest tunnist. Napid pool tundi enne
lennu tegelikku väljumist pannakse lõunamaades juba värav kinni ning kes
pardal, see pardal. Meeskond teeb viimased ettevalmistused ja õigeaegselt on
õhkutõus sellega garanteeritud.
Väikestest
ajavahedest tingituna ja unise peaga vaatasin Doha lennujaamas, et meil on
plaanipäraselt piisavalt aega järgmisele lennule minekuks. Ühtäkki aga
taipasime, et tegelik kell pole mitte 5:10 hommikul, nagu lennuk maanduma pidi,
vaid 6:10 ja meie järgmise lennu väravas teispool lennujaama pidime olema juba
6:45. Kiirustamiseks otseselt põhjust veel polnud, aga jokutada ka mahti ei
saanud. Kulgesime kiirendatud sammul sirgjoones läbi lennujaama ning saabusime
oma jätkulennu väravasse napid paar minutit peale värava avamist. Juba
kümmekond minutit hiljem seisime bussis, mis meid taas tagasi lennukile
transportis ning paradiisisaarele juba lähemale viis.
Neli tundi
hiljem valmistusime lennukiga maanduma Male lennujaamas. Male lennujaam on eraldi
väiksel saarel keset helesinist vett Male saare kõrval ning sellele saavad
lennukid läheneda üksnes kahelt poolt. Meie piloodid püüdsid mitu korda, enne
kui lennuk turvaliselt maanduda õnnestus. Mine võta kinni, kas nii Doha kui
Male lennud mõlemad sattusidki nii lihtsalt või on Qatari pilootidel harjumus
lennukit mitu korda maanduda püüda, kuid maanduda üksnes siis, kui nad on
turvalises ja pehmes maandumises 100% kindlad. Emb-kumb, kuid turvaliselt ja
pehmelt meil maandumine õnnestus.
Astusime
lennukist maha 30-kraadisesse kuumusesse pikkade pükste ja pika varrukaga
pluusiga, nagu kohalikele kombekohane. Tegelikkuses käivad kohalikud
lennujaamas ringi siiski vaid õlad ja põlved kaetuna ehk siiski lühikeste
varrukatega särgiga ning kapripükstega. Klassikaline maldiivlane lennujaamas on
mustapäine süsisilmne tumedanahaline keskealine meesterahvas, kellel on väike
õllekõhuke ette tekkinud ja kes teeb kas teenindavat või füüsilist tööd. Mehi
nägi seal palju ja tihti kambakesi koos, harilikult on ühe turisti kohta korraga ka
hoopis oluliselt rohkem maldiivlastest teenindajaid. Maldiividel ei ole naiste
töötamine siiski võõras, erinevalt klassikalisest moslemiühiskonnast.
Teenindajate hulgas siin-seal naisi siiski kohtab, kuid mehi jääb oluliselt
rohkem silma, nii teenindajate, jooksuposite, kelnerite, toateenijate kui
rätsepatena.
Lennukilt
maas, viisakontroll läbitud, riiki sisentud ja pagas käes, leidsime esimese
tüübi, kes meie saksa reisibüroo Dertour nimesilti hoidis. Tema juhatas meid
järgmise laua juurde, kust anti brožüür, kontaktid ja juhatati kolmandasse
lauda, kust pidime saama transfeeri. Meil paluti veidi oodata kohvikute alas,
et viimased kiirkaatrisse samasse resorti minevad inimesed ka jõuaksid. Male
lennujaam on avatud õhuga hoone – katus on, aga seinu suurt mitte, nii et
konditsioneer seal ei puhu, heal juhul vaid tiivikud laes. Ka ei ole see
lennujaam kuigi puhas ning välimuselt meenutab rohkem Vietnami väiksemate
linnade või Kärdla lennujaamu.
Olime
kohvikute alas täielikus leitsakus oodanud juba üle poole tunni, aga ei kedagi.
Läksin uurima, kuhu meie transfeer jääb. Tahtsin juba jõuda hotelli, vahetada
riided ja nautida päikest. Paluti veel umbes pool tunnikest oodata. Lõpuks,
umbes poolteist tundi peale meie lennuki maandumist, koguti meid kokku veel
nelja teise paariga ning juhatati kiirkaatrisse. Kaater tormas mööda kergete
lainetega helesinist merd nagu pöörane. Kõik see meenutas meile M-ga mõlemale
ühtäkki Mehhikos Cozumeli saarel käiku. Ah, puhkus oli lõpuks siiski alanud!
Maldiivlased
on suurepärased teenindajad ja üldiselt on levinud siiski see, et resortis on
teenindajaid rohkem kui turiste. Seega on igal sammul keegi, kes sinu jaoks
midagi teeb. Kes aitab kaatrist viisakalt välja, kes võtab kotid, kes pakub
jahutavat niisket käterätti, kes jahedat tervitusjooki jne. Täitsime vastuvõtus
sisseregistreerimise lehed piinliku täpsusega ning jõudsime lõpuks oma
rannabangalosse. Tõepoolest, Internetikommentaare tasub usaldada – saime
bangalo nr 228 – otse helesinise laguuni ääres, eemal restoranide ja baaride
möllust. Meie terrassil ootasid meid rannatoolid ning nende taga juba
snorgeldamiseks ideaalne sinine vesi. Mida veel võinuks tahta?
Enne
Maldiividele minekut lugesin mitmetest foorumitest, et oma snorgeldamise
varustus tasub kaasa võtta. Kohapealne rentimine pidi olema hirmkallis ja osta
pole seda siit kusagilt. Üpris viimaste asjadena muretsesime endale Eestist
lestad ning snorgeldamise maskikomplektid. Kahtlesin veel enne reisi korraks,
äkki oli ikkagi asjatu kulutus. Kohale jõudes selgus aga esimese tunni jooksul,
et kulutus oli väga õigustatud ja igati asja ette – oma varustus koos lestadega
tasub kindlalt kaasa võtta. Kuigi minu ujumisoskused on kehvavõitu, siis siinne
hirmsoolane vesi hoiab kenasti pinna peal ja lestade abil saab kiiresti edasi.
Teine
kohustuslik inventar reisile kaasa on veekindel fotokas. Austraaliast ostetud
veekindla fotoka koti oleme suutnud kuhugi niimoodi ära panna, et peale
kolimist seda enam leida ei suutnud, selle eest laenasid E&L meile aga oma
veekindlat fotokat kaasa ning M laenas kolleegilt telefonile veekindla korpuse,
nii et veealust pildimaterjali peaks nüüd omajagu tulema.
Esimene
soojas vees sulistamine tehtud, saime peagi hakata end õhtusöögile sättima.
Meie kõik söögikorrad toimuvad ühes ja samas buffee lauaga restoranis, kus
valikut oli palju ja igale maitsele. M jõudis enne mind meie laua juurde tagasi ja eemalt tulles märkasin,
kuidas keegi teenindajatest temaga midagi vestleb. M oli pisut segaduses ega
saanud päris täpselt aru, miks meilt päritakse, kas oleme tellinud eritoitu.
Siis mul plahvatas: sisseregistreerimise lehtedel tuli üles lugeda ka oma
allergiad. Kuna viimasel ajal on mu allergia tihenenud ning huulte turset
esinenud ja veel kolm päeva enne reisi krõbistasin allergiatablette, panin oma
põhitoiduainete osas esineva peruu palsami ristallergia ka kirja. Nüüd kõnetas
meid õhtu jooksul neli või viis erinevat teenindajat, kes kõik minult
järgemööda pärisid mida ma ikka süüa saan ja mida ei saa. Oleks ma taibanud, et
allergiate ülesmärkimine neile sellist lisatööd teeb, poleks ma neid kirja
pannudki, kuigi olgem asuad – ega tark oleks mul allergeene vältida küll.
Püüdsin
teenindajatele ära selgitada 4-5 peamist allergeeni. Eelkõige muretsen kaneeli
ja loodusliku vanilje pärast, sest nende mõlema toiduainega tean kindlat seost
huulte tursel ja võõras keskkonnas on keerulisem ise enda toitu jälgida. Nii
palusid teenindajad, et kui magusalaua juurde satun, küsiksin neilt mida ma
süüa võin.
Seisin
magusaleti ääres peale soolse lõpetamist (muide, siin on imehead värskelt
küpsetatud juustunaanid, mis veidi meenutavad Mehhiko quesadillasid), kui üks
teenindaja mulle ligi astus ja küsis, kas olen toast 228. Seejärel võttis ta
mobiili ja palus koka appi. Kokk tuli ja selgitas veidi kohmetunult milliseid
toiduaineid mingid magustoidud sisaldavad. Meil kõigil oli vist korraga omajagu
veider seal leti ees seista, kuid eesmärk pühitses abinõud ja sedakorda läks
kõik hästi.
Muide,
Maldiivid näevadki välja nagu piltpostkaardil. Neid sõnu kirjutades istun
meremühina taustal hämaral rannabungalo lebotoolil ja kuulan eemalt üle laguuni
kostvat rannapeo vaikset romantilist muusikat. Paradiis on maapeal tõesti
olemas.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar