Kuna lennuk
startis alles esmaspäeva õhtul peale tööpäeva lõppu, siis otsutasin veel
esmaspäevase päeva tööd teha ning viimased otsad nii kokku tõmmata. Kohvrid
olime õnneks pakkinud juba pühapäeva hilisõhtul, nii et töölt tulles polnud
vaja teha muud, kui kohver kaasa võtta ja lennujaama minna.
Tundsin,
kuidas keha oli juba ammu väsinud ning vaim vajas hädasti puhkust juba kuu aega
varem, nii et Maldiividele minek oli nii oodatud kui väga üks puhkus oodatud
olla saab. Unistasin sellest, kuidas viskan end rannatoolile ja naudin sooja
ning valgust, mitte midagi tegemata. Ma arvasin, et olen selleks tõesti valmis.
T oli nõus
meid lennujaama ära viskama ning seega saime edumeelselt valmis omadega juba
piisavalt varakult. Stockholmi lend kujunes viperusteta ning oli hea
sissejuhatus eesseisvaks pikemaks õhus viibimiseks. Tallinna lennujaamas
terminali väravas lendu oodates märkasin äkki tuttavat nägu – meie
reisikonsultant ise oli koos meiega samale lennule end sättinud, et Šeišellidele
minna. Kui tema isiklikud puhkuseplaanid välja jätta, võiks arvata – milline
teenindus! Isiklikult saadetakse lausa lennukile!
Kuna
Eestimaal on märtsis veel reeglina jahe, olgugi et sel aastal avasime
grillihooaja juba naistepäeval, T sünnipäeval, siis Maldiividel pidi olema
igapäevaselt 27-31 kraadi sooja. See tähendab, et pikki riideid koju veel jätta
ei saa ja peidus olnud suveriided tuleb varakult välja otsida. Ka pidime
arvestama kultuurilise eripäraga – Maldiivid on moslemi riik, see tähendab, et
õlad ja põlved peavad olema kaetud nii naistel kui meestel, riigis sealiha ega
alkoholi ei tarvitata ja mõlema sissetoomise eest on suured trahvid. Resortides
turistidele siiski pidi alkoholi osas erandeid tehtama, nagu ka riietuse osas
pidi oldama veidi paindlikumad. Kui hotell võtta aga kohalikega asustatud
saarele, siis seal tuleb järgida ka ainult kohalikke tavasid, eranditeta.
Stockholmi
lennujaamas oli meil enne uut lendu umbes kolm tundi vaba aega. Chillisime
niisama ringi, kui M kuulis ühtäkki enda nime valjuhääldist rootsikeelse teksti
vahele hõigatavat. Läbisime kiirelt Europa Liidust lahkuvate lendude
passikontrolli ning sättisime end Qatari infoleti järjekorda. Selgus, et meile
on vaja väljastada uued pardakaardid. Teenindusleti neiu palus meilt Tallinnas
saadud äraantava pagasi kinnitust ja tegi suured silmad, kui nägi, et meil on
reisile kaasa ainule üks kohver ja sedagi vaid kahepeale alla 14 kg. Ometigi
oli pagasikaal lubatud inimese kohta kuni 30 kg, kuid meil lihtsalt ei olnud
soovi midagi väga palju kaasa võtta. Mida aeg edasi, seda väiksema pagasi ja
riiete arvuga me reisima oleme hakanud. Vahel küll tunneb mõnest asjast
puudust, aga seni on kõik reisid edukalt hakkama saadud. Kui muud üle ei jää,
leiab reisi jooksul kohaliku aseaine.
Ees ootas
meid öine lend Dohasse. Öise lennuga tegelikult väga palju magada just ei saa,
kuid ajalises mõttes on see väga praktiline. Sellegipoolest olen taaskord
veendumusel, et väga pikki otsi tehes (nt kui peaksime uuesti kunagi
Austraaliasse minema) tasub väga pikkade lendude (8 tundi ja enam) vahele
planeerida paaripäevane peatus kuskil vahepunktis. Jutti pikk lendamine väsitab
lihtsalt ebamõistlikult ära.
Ma ei olnud
kunagi varem Qatar Airwaysiga lennanud. Kujutasin ette, et Qatar on midagi
sarnast Etihadile ja Emiratesile, kõik nad on ju nagunii suhteliselt ühest
kandist. Eks teatav sarnasus on kohe ka märgatav, seda nii vormiriietuse kui
lennukite ülesehituse, aga ka lennujaamade väljanägemise ning lennujaamas
käitumise poolest. Ka Dubais viis buss meid lennukist oma paarkümmend minutit
terminali, nagu nüüdki Dohas. Doha lennujaam on ka suur ja suhteliselt uus,
kuid ka alles ehitatav ja veel avamata osa näeb kuidagi meie mõistes vana
välja, rääkimata tohutust tolmukihist. Sellegipoolest on Qatariga väga okei
lennata, kuigi Etihadi kogemusele jääb ka Qatar endiselt väga tugevasti alla.
Igal juhul, 6 tundi peale Arlandast õhkutõusmist ja kahte maandumiskatset Doha
lennuväljal, olime lõpuks edukalt Qatari jõudnud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar