neljapäev, 3. oktoober 2024

Klienditeeninduse magus mekk

Täna oli meie puhkuse viimane täispikk päev, mis tähendas, et võtsime rahulikumalt ja valmistusime vaikselt homseks reisi päevaks, tagasiteeks koju. Kui hotelli consierge käest küsisin, kus on parim koht leidmaks suveniire, soovitas ta kõiki neid samu kohti, kus olime juba käinud. Kui algselt tundus Dubai suur ning igal nurgal mõni kaubanduskeskus, siis tegelikult neid, kus tasub käia, polegi nii palju ja ring saab kergelt täis.

Madinat turg asub Palm Jumeirah lähedal ning see oli esimene koht, kuhu kolleegidega, kellel oligi vaid üks vaba õhtu linna näha ja ostelda, koos läksime. Siis oli meie reis alles nii alguses, et me veel suveniire kaasa ei ostnud ja jõlkusime lihtsalt teistega koos ringi. Nüüd samal siseturul ringi vaadates meeldib see koht mulle aina enam - see on puhas, vähe rahvast, lihtne ja mugav ringi liikuda, siin on tõesti linna üks parim valik suveniire ning müüjad ei ole pealetükkivad. Üks ehtepoe müügimees kuulis meid omavahel rääkimas ja teretas selle peale soome keeles. Kuulnud, et oleme Eestist, oskas ta öelda, et armastab Eestit ja kingitus - nii palju oli üks turist talle mingil hetkel õpetanud, kuid eestlasi ja soomlasi pidi siia tegelikult väga vähe sattuma. Sel müügimehel peab aga olema harukordne mälu, et niimoodi lauseid meelde jätta.

Tundub, et siinsetel teenindajatel on üldse pigem väga hea mälu. Kui oma autot hotelli ees ootasime, astus üks valet parkimise teenindaja meie juurde ning uuris, ega me enne Andaze hotellis Palm Jumeirahl ei peatunud. Peatume nüüd Hyatti hotelliketi teises hotellis jõe kaldal ning see sama mees oli graafiku järgi meie külastuse ajal Andazes tööl olnud ja mäletas meid sealt. Fenomenaalne mälu ja nutikas töökorraldus, roteerida niimoodi inimesi mitme hotelli vahet.

Meie beebi saab siin ka väga palju lehvitusi ja naeratusi, seda nii töötajatelt kui ka osadele külalistelt. Eriti meeldib meie häbelik neiu veidi tõmmuma nahavärviga inimestele, kes paistavad olevat rohkem lapsesõbralikumad, sest nad astuvad rõõmsalt ligi ja hakkavad lapsega juttu rääkima. Oleme sellega siin nii ära harjunud nagu ka Gran Canarial olles, et kontrast saab ilmselt suur olema. Eile tuli hommikusöögis ilmselt peakokk küsima, kas beebi avokaadot sööb ja tõi talle hetk hiljem viilutatud küpse avokaado taldrikul. Täna meid nähes tõi seesama kokk juba kohe viilutatud avokaado maasikate ja kiiviga. Jaa, see on teenindus ja tähelepanu pööramine, mis teeb tunde tõesti eriliseks. Nii väikesed asjad, aga nii palju positiivset emotsiooni!

Täna oli soe, aga tuuline. Üks tuntuimaid Dubai avalikke randu, Kite Beach ehk tuulelohe rand oli päikese nautlejaid täis, kuid väikese lainetus tõttu poleks seal soojas merevees beebiga midagi teha olnud. Kui hotell just ise oma rannaga kohas ei asu, siis avalikke randu tasub kindlasti külastada. Siin on ka rannas teenused tipptasemel nagu mujalgi - on olemas ujumiseks piiratud ala ja vetelpääste, mereni viib ratastoolile ja lapsevankrile mõeldud kivitee ning ratastooli on võimalik tasuta parkla juurest laenutada kui selleks peaks vajadus olema. Paljudes kaubanduskeskustes on lisaks ratastoolile ka laste kergkäru laenutamise võimalus. Igale poole on tehtud üpris mugav juurdepääs nii lapsevankrile kui ratastoolile. Rannas on olemas ka kütmise pinnaga jooksurada tervisespordiks ning toitlustuse ala erinevate toidukioskitega. Üldse on siin asjad läbi mõeldud ning igas keskuses asub oma toitlustusala ja erinevatesse kohtadesse on üpris hästi viidatud. Ka maanteedel on tihti sildid, mis näitavad kuhu suunda midagi jääb, aga kilomeetrite arv on seal kõrval harva.

Siinne soe kliima tähendab omajagu vee joomist. Vett pakutakse igasuguste teenuste juures tihti ja tasuta. Kuni kullapoes ostu vormistati, toodi meile ootamise ajaks veepudelid. Hotellitoas ootab. End iga päev 6 poole liitrist veepudelit ja kõrbe restorani sõites pakkus juht meile vahepeal samuti vett. Vee joomine on dehüdratsiooni vältimiseks oluline ja nagu minu kõrval Istanbuli lennul istunud naine ütles, siis soojas kliimas tuleb oma mineraali varud korras hoida, siis terviseprobleeme ei teki ja enesetunne on hea. Nii võibki siin üpris märkamatult pudelite kaupa vett juua, mille eest keha ainult tänulik on.

Oleme märganud, et siin reisitakse väga palju väikeste lastega, eelkõige beebidega, nii perekonniti kui üksikud naised mõne kuuse beebiga puhkamas. Täna oli tuul tekitanud ka meie hotelli basseini kerge lainetuse. Kolmekesi seal vees hullata,  nii et beebi oli kord minu, kord M käes, oli üpris lihtne, samas kui sinna tuli üks moslemi naine oma 5-kuuse beebiga kahekesi ujuma. Meie ei julgenud esimest lennureisi ette võtta alla 6 kuuse lapsega ja ma ei kujutaks ette kuskil beebiga kahekesi pikemalt puhkamas. See on korralik ettevõtmine ja sellised lapsevanemad on tõeliselt vaprad.

Pakkisime oma kohvrid kokku ja aeg on koju tulla. Käisime veel viimaseid asju ostmas lähedal asuvas Egiptuse teemalises Wafi Mall kaubamajas Carrefouri toidupoes. Tahtsin kaasa osta datleid. Kui meil on datlid lihtsalt datlid, siis siin on poes neid valikus umbes kümmekond erinevat sorti. Ahah. Mille järgi neid valida, pole aimugi. Lasin müüjal soovitada ja võtsin kahte erinevat. Aga seda ma võin küll öelda, et datleid olen siin proovinud väga erinevaid, osad on väga pehmed, teised kreemised, kolmandad nätskemad ja siis lisaks ka erinevate täidistega, aga ühtki kehva varianti ei ole ma veel kohanud. Datlite magus maitse toob ka edaspidi Dubai päikese meelde.