neljapäev, 10. november 2022

Järgmine sihtpunkt: Malta

Kevadel mõtlesime pikalt, mida M vanematele sünnipäevaks kinkida. Koroona aeg oli peaaegu möödas, aga polnud veel päris selge, kas ja kuidas maailm ikkagi sügisel välja nägema hakkab ja ega seegi selge polnud, kui palju Ukrainas toimuv sõda meie igapäevaelu mõjutada võib. Õnneks mitte märkimisväärselt palju, kui võtta arvesse, et Ukraina võitleb sõna otseses mõttes ka meie vabaduse eest. Aga see on juba pikem teema, mis siia postitusse kuidagi ei mahu.

Niisiis, mai kuus on meie perel sünnipäevade kuu, kui minu vanemad saavad aasta vanemaks kahenädalase vahega ja täpselt sinna ette jääb M sünnipäev ning vahele M isa sünnipäev. Kuna M vanemad on alati väärtustanud elamusi, siis otsustasime kinkida reisivautšeri vabalt valitud sihtkohta koos meiega, et võiksime neljakesi uusi toredaid mälestusi tekitada. Nuputasime võimalikke sihtkohti päris jupp aega, sest soovisime minna kuhugi, kus keegi meist neljast pole käinud, mis poleks määramatult kaugel, kus puuduksid koroona piirangud, kuhu oleks mõistlik viis Eestist saada mõistliku hinnaga. Korra mõtlesime Gruusia peale, aga arvestades Ukraina lähedust, ei tundunud see hetkel mõistlik. Mõnda teise sihtkohta polnud aga mõistlikke lende. Lõpuks jäi sõelale Malta millalgi sügisel.

Seejärel tuli ajaline faktor – Maltal on turismihooaeg oktoobri lõpuni, kui seal on päriselt soe, ent oktoobrisse kahte tööreisi ja puhkust meil kuidagi mahutada ei kannatanud. Alates novembrist lubatakse klassikalist Eesti suve kuni paarikümne kraadi juurde, aga see on igal juhul oluliselt soojem ja parem kui samal ajal Eestis. Siin on aga probleem selles, et enamus lennufirmasid lõpetavad oma hooajalised lennud Maltale just oktoobri lõpuga ja mingi hetk ei leidnud novembrisse lennupileteid üldse või kui, siis sellise hinnaga, millega oleks juba poolele teele Austraaliasse saanud.

Ühel hetkel tuli Ryanairil kampaania ning otselennud Tallinnast tundusid piisavalt ahvatlevad, et peale aastatepikkust pausi otsustasime odavlennufirmaga uuesti katsetada. Meie viimane kogemus Ryanairiga jääb ammusesse aega, kus istekoha saamiseks inimesed lennukisse tormi jooksid ja omavahel vihaselt tõuklesid ning terve lennureisi jooksul lasti kõlarist lakkamatult reklaame. Peale sääraseid kogemusi hoidsime odavlennufirmadest tugevasti eemale ning olime nõus ka märksa rohkem maksma tavalisele lennufirmale, et saaks rahus lennata. Mitmed kolleegid kinnitasid mulle, et enam Ryanairis sellist hullust ei toimu, istmed on küll endiselt kitsad ja tiba ebamugavad, kuid otselend kaalub selle suures osas üles. Lisaks läks lend Eestist õhtul peale tööpäeva lõppu, mis annab võimaluse ööseks kohale jõuda ja puhkust alustada mõnusasti hommikul juba kohal olles.

Niisiis, Malta. See on väike saar, oluliselt väiksem kui Hiiumaa, aga lugedes Lonely Planeti raamatut on seda väiksust raske ette kujutada, sest tundub, et vaadata on seal omajagu palju. Minu ootus on seekord rahulikule perepuhkusele, kus kultuurselt ringi vaadata ja uudistada, aga ilma tormlemiseta. Loodan, et ka loodus on meie poolel ning pigem on ilm soe, päikseline ja kuiv, sest novembris algab vihmahooaeg ja kuigi kogu kuu jooksul pole vihmaseid päevi keskmiselt küll liiga palju, tahaks loota, et need jäävad siiski rohkem kuu lõpu poole. Ja Malta on eestlaste seas ka üllatavalt populaarne sihtkoht – kui keegi tuttavatest just parajasti seal pole, sealt ei tulnud või sinna minemas pole, siis on enamus seal ikkagi mingil hetkel käinud. Nüüd on siis meie kord ka omalt poolt see saareriik üle vaadata.