kolmapäev, 27. märts 2019

Mahalo ja Welcome

Mulle tundus eile, et pakime kiirelt kohvrid kokku ja siis on meil veel terve hommik mitte midagi teha, siis tundus see hea plaan. Eile õhtul aga ei leidnud me endas kuidagi viitsimist, et kohvreid pakkima hakata. Ärkasin selle võrra hommikul natuke varem. Plaan oli kohvrid täiesti ümber pakkida - suuremasse must pesu ja sooja ilma asjad, et seda ei peaks enne kodu lahti tegema, ja väiksemasse jaheda ilma riided, kust on neid mugav kätte saada. Pakkisin korralikult kohvrid ära, siis kaalusime neid ja pakkisin uuesti, võtsin mõned asjad välja, pakkisin taaskord, kaalusime jälle, võtsin veel paar asja vähemaks ja lõpuks poolteist tundi hiljem olidki kohvrid koos.

Terve Hawaii turistikas osa on täis iga natukese maa tagant Abc Stores väikseid poode, mis müüvad sisuliselt kõike, alustades päikesekreemist ja suveniiridest ning lõpetades õlle, jogurti, jäätise jms esmavajaliku kaubaga. Neid poode on tõesti palju nii Oahu saarel Waikikis kui Mauil Waileas ja Kiheis. Sattusime neid poode külastama omajagu igasuguste suvaliste asjade pärast. Mul on harjumus kõik reisi jooksul tehtud ostude tšekid alles hoida ja alles koju jõudes need mingi aja pärast ära visata. Mingil hetkel märkasime, et Abc Stores poe tšeki all on kiri, et hoia tšekid alles oma kingituse jaoks. Ameeriklastele ikka meeldib asju tasuta vahel jagada. Täna lõime oma tsekid kokku ja kvalifitseerusime esmataseme kingitusele, saime valida kalendri, tassi ja poe logoga riidest koti vahel. Väga kift kingitus veel iseendale enne reisi lõppu, sest sealt tegime me ostud nagunii, väike kingitus oli vaid boonuseks.

Meie lennud Hawaii saarte vahel ja Mauilt mandrile San Franciscosse on olnud kõik Hawaiian Airlinesiga. Kui lende broneerima hakkasin, siis sobisid selle lennufirma kellaajad esimeseks lennuks hästi ja sealt edasi panin kõik lennud juba nendega. Hawaiian tõsiselt meeldib mulle - juba lennukisse sisenedes on selline teistsugune, väga kerge oleku tunne, sest taustaks mängib mahe Hawaii muusika ning teenindajadki on sellised laheda olekuga. Tänasel lennul tagasi San Franciscosse tervitas meid igava lennuturvalisuse video asemel mõnus filmiklipp, kus Hawaiiani enda lennupersonal vabaajategevusi tehes muuseas ka lennuturvalisuse Hawaii looduskaunites kohtades ära selgitas. Tõesti, sellist videot vaataks teinekordki ja huviga. See on väga hea lähenemine.

Hawaiian on ka ainus USA lennufirma, mis veel oma klientidele pikematel lendudel tasuta süüa pakub, ainult filmi vaatamise soovi korral tuleb iga filmi eest eraldi maksta, ka kõrvaklapid on tasulised ja seega on mõistlik lennukisse kaasa võtta mõni tegevus, mis aega piisavalt sisustaks ja isiklikud kõrvaklapid on alati kasuks. Kui muidu serveeriti lennu ajal karastusjooke, mahlu ja vett ning igaüks võis endale raha eest muud meelehead juurde osta, siis üllatati meid enne maandumist veelkord - enne maanduma hakkamist pakuti kõigile klaasike Hawaii alkohoolset kokteilijooki. Sellist lähenemist kohtan lennufirmade puhul taas esimest korda, olgugi, et oleme omajagu lennanud. Kokteilid on üldse Hawaiil väga oluline teema ja traditsiooniliselt ei saa ükski õhtu ilma kokteilideta mööduda. Ka on Maui Kahului lennujaam ainuke, kus olen märganud mitmel pool suunavaid silte, nagu ikka, tualettide poole, väravatesse, ostlema ja siis äkki kokteilidele. Neile meeldib ikka elu väga mõnusalt tsillilt võtta.

Kuna oleme nüüd juba laias laastus koduteel, siis peatume San Franciscos vaid ühe öö ja võtsime endale hotelli lennujaama lähedale, kuhu viis meid väga mugavalt hotelli poolt tellitud shuttle buss. Täna oli lennujaama terminale ühendav Air Train katki, mis tekitas lennujaamas paraja segaduse, aga meid see õnneks ei puudutanud. Ka San Francisco lennujaamas on olemas nii ride sharing ala, kust võtavad inimesi peale Lyft ja Uber ning selle kõrval täpselt peatus, kust iga mõnekümne sekundi järel vuhiseb läbi mõni hotelli shuttlebuss ja korjab sobiva hotelli inimesed peale. Väga mugav teenus, ausalt öeldes, saada lennujaamast ilma suurema sebimiste otse hotelli treppi.

Peatume sellises klassikalises USA maantehotelli stiilis ööbimiskohas, kus igal toal on omaette sissepääs õuest. Siin kohapeal restorani ei paista olevat, aga toast leidsin room service menüü, kust saab tellida toite poole üheni öösel ning sellist teenust pakub konkreetne ettevõte, mitte hotell ise. Ehk siis järjekordne nö shuttle teenus: helistad või tellid netist ja tuuakse sulle soovitud toit otse hotellituppa kohale. Reisijate osas on siin ikka kõigele mõeldud, et elu võimalikult lihtsaks ja mugavaks teha.

PS! Väike reisivideo tänasest päevast ka.